środa, 25 marca 2020

Firanki

Widzicie tę piekną koronkę ?  Wyszydełkowała ją jeszcze moja Mama ,ma około 60 lat!!!
Jest piękna,nie wiem co to za nici ale są białe i miękkie  i w ogóle nie widać ,że takie długoletnie.
Moja Mama była bardzo zdolna ,potrafiła szydełkować,wyszywać piękne obrusy ,serwetki a nawet ubrania , robiła na drutach :)
Trochę tych umiejętności po Niej odziedziczyłam :)
Koronkę tę miała moja siostra i chciała ją wyrzucić😡 a mnie zaraz wpadł do głowy pewien projekt ,który miałam już od dawna do zrealizowania.
Pomysł zaczerpnięty  od Edyty  ,podczas zakupów w Jej pasmanterii wpadły nam (mnie i mojej Myszce) w oko cudne firanki.
Materiał już dawno kupiłam ,potrzebna była tylko właśnie taka koronka.







Bez ociągania już usiadłam do maszyny i w końcu są  długo wyczekiwane szajbki bo tak je nazywamy na Śląsku :)
Biel prawie identyczna :)






A tak się prezentują w oknie u mojej Mychy :)
Dostała je ode mnie w prezencie :)


                                       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Dziękuję za poprzednie komentarze :)
Trzymajcie sie zdrowo!

9 komentarzy:

  1. Sliczne. Popatrz, my też gadaliśmy szajbki.One były wtedy do 3/4 szyby.Nad oknem był karnisz z falbanką materiałowa którą przypinalo się pinezkami.Musiały tez być zasłony do tego no i z tego samego materiału takie osłony na krzesła

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jeszcze garnitury wyszywane bylo jak w bajce .Moja mama umiala wszystko nawet jako 10cio latka haftowala ornaty i takie ozdoby na ambony do koscoola oczywiscie pod okiem swojej przybranej mamy ta to dopiero umiala do dzis w naszym kosciele sa rzeczy co robily ale sie rozpisalam pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe widzieć dzieła mamy i babci.Dokładnie, garnitury.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Przepiękne! Super jest dać drugie życie robótkom naszych Mam i Babć :-)
    Mam sentyment do takich rzeczy! Zdolna jesteś :-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A Mycha jest bardzo szczęśliwa ,szajbki są przepiękne i duma mnie rozpiera bo jestem posiadaczką takiego dziedzictwa :)
    DZIĘKUJĘ Mamuś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze kilka perelek mam dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczne firaneczki i z historia i wspolczesnie ciesza oko !Tez mialam babcie , ktora tworzyla takie arcydziela - wstawki i nawet firany. Prosze dbac o siebie i najblizszych , z pozdrowieniami - Iwona

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczne firani, prezentuja sie fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe zazdrostki. Takie mi się podobają najbardziej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione słowa

Choinka -kwiecień 2024

 Wzór z jednej z świątecznych gazetek po raz kolejny w postaci Pinkeepu ale tym razem w kształcie serduszkowym                              ...